Tuesday, October 25, 2011

gua update sebab dah lama tak update. jadi update lah kan.

apa khabar semua? nak tanya boleh kan? hehe

kenapa perlu eja "baek" sebaliknya "baik" ? kenapa ya? "naek" perkataan sebenar "naik" ? aku boleh terima nape? walaupun perkataan sebenar kenapa. sebab msg or twitter limit perkataan. tapi e dan i? errr. aku bukan nak cakap aku hebat berbahasa. aku betul segala. tapi kenapa perlu tukar i ke e? aku tak nampak sebab. lagi satu. "aqu" dan "aku" kenapa tidak guna sahaja itu "aku" dari kau guna "aqu".

antara feedback yang aku dapat bila tanya soalan ni.
- adalah tu sebab dia kan.
-dia nak nampak comel. cute.
-nampak rempit skit. baru orang KEY ELL.
-suka hati diorang lah. bukan menyusahkan kau pun.
-mungkin ketika tadika cikgu dia ajar macam itu.
-
-

banyak lagi sebab dia. tapi kawan-kawan ayuh lah jaga bahasa Melayu jgn dipunahkan dgn benda remeh. dan benda ni memang tak menyusahkan saya langsung cuma saya sayang bahasa Melayu saya. sekian.




tahniah kak. <3

2 comments: