Wednesday, September 8, 2010

selamat tinggal ramadhan.

semalam, khatam la sudah. lagi sehari puasa. dan raya. dekat masjid semalam. nenek-nenek yang comel comel. yang tak letih bagi senyuman. menangis sewaktu ustaz berdoa. sayu. buat aku terfikir. sempat kah aku ramadhan tahun hadapan? diterimakah amal ibadah aku sebelum ni. terbayang wajah wajah orang orang tersayang. apa mungkin ini ramadhan terakhir buat ku?

bersalam-salaman dengan nenek nenek. makcik makcik. budak budak di masjid semalam. buat aku gementar. tetibe. kenapa,tidak aku tahu. jupe dengan pengasuh aku ketika kecik2 nakal dulu. aku cium tangan nya yang kasar,rasa tulang,urat-urat. dia makin kurus. dia lah yang jaga aku dulu. yang buatkan susu. arghh rinduuu.

dikesempatan ini. aku berdoa. agar Allah panjangkan umur keluarga aku, saudara mara ku, jiran miranku, kawan-kawan ku, serta semua umat islam di dunia. agar kita berjodoh dengan ramadhan tahun hadapan. Amin.

Alhamdulillah. TV3 dah tarik balik iklan yang berunsur illuminati..

p/s: kad raya beransur nanti.

i miss you!

2 comments: