Tuesday, October 26, 2010

teruk

semua salah aku.
bukan salah ibu bapa.
bukan salah keluarga.
bukan salah kawan kawan.
bukan salah pensyarah.
bukan salah keadaan sekitar.
bukan salah camera.
bukan salah facebook.
bukan salah blog.

SEMUA SALAH DIRI SENDIRI!
SALAH AKU.
AKU DAN AKU.
AKU LAGI.
AKU!

sekarang aku down.
aku jatuh gila punya kat bawah.
habis sekarang baru aku nak menyesal.
baru nak bangun bangkit.
kau ingat kau kaya hamim???
kau ingat bapak kau cop duit.
kau fikir lah hamim.
fikir.

*mengeluh*

ye aku yang teruk.
semua salah aku.
ye aku berlagak.
sombong nak belajar.
sombong bongkak.
ye aku!
ye aku bemewah-mewah.
befoya-foya.
ye pernah ada orang tegur.
tapi apa aku kesah?
sebab aku tak kesah.
tengok lah keadaan aku sekarang.

teruk nye aku.
teruk sangat.

TERUK!

gagal berkali kali.
sedar tak nak.
gagal lagi.

bila nak bangun?
ke baik pergi mati je HAMIM!


No comments:

Post a Comment