Sunday, August 28, 2011

45 minit terbang tinggi.


Doa diaminkan.
dikala sedia untuk berangkat pulang ke kampung halaman.
disaat Kapal telah berada diawangan.
fikiran aku mula melayang.
hilang terbang atas awan .

lompat aku dari awan situ. awan sana.
senyum sahaja. makin tinggi makin tinggi.
imiginasi mengawal diri.
yang di hati menerpa diri.
kau, si senyuman manis.
raub wajahnya. yang pasti senyuman itu.
mata kau. mata aku.
seperti digari.

tak mampu aku lepaskan gari itu.
arghhh. hati aku cair.
senyum itu. mata itu.
buat hati aku menari. girang. indah.
sehinggakan pramugara berubah jadi kau.
kau, si senyuman manis.

*mengelamun.

teng teng teng.
isyarat pakai tali pinggang dinyalakan.
keadaan sudah huyung hayang.
cuaca di Kelantan agak mendung. awan tebal.
waktu itu.
hati kembali. kembali resah.
hati berpijak didasar kebenaran.


aduhhhhhhhhhh.
semua itu hanya keindahan terbang tinggi.
semakin tinggi bersama imiginasi.
mata yang digari itu. bukan aku miliki.
si senyuman manis itu hak kau punya buah hati.
kerana fakta. rakan sekelas itu kami.
senyuman itu tak mungkin melebihi.

45 minit terbang tinggi.
terbang bersama imiginasi.
aku masih. mahu.
mahu berlayar dengan semua itu.
mahu hati aku terus menari.
inginkan dunia ini bagai aku miliki.

tapi itu hanya 45 minit di awangan tinggi.



just Dreams. really nice dreams. :)
thanks sang senyuman manis.


2 comments:

  1. makin pandai berpuisi ye.,
    cantik je karang bait2 ayat tu :)

    ReplyDelete
  2. isshh. mana adaaa.
    hekhek

    btw, terima kasih chuu.
    selamat hari raya. :))

    ReplyDelete