Wednesday, November 16, 2011

Presiden

semalam. mood aku sangat tak berapa okey. tapi sebab ada dua tiga orang yang sudi ceriakan aku. dan aku boleh senyum. senyum. lupakan seketika duka hati. lalu aku berfikir dan fikir.

kakak aku pernah cakap. ayah tak kisah orang cakap apa pun pasal dia. sebab tu ayah mampu sandang jawatan Presiden. sebab tu ayah boleh buat program besar-besar. walaupun kadang-kadang benda tu membebankan dia sendiri. sebab dia tak pernah merungut. kisah. ayah sangat kuat. ayah boleh jadi ketua untuk rombongan lawatan dari Thailand. walaupun ayah tak tahu langsung bahasa Thai. ayah boleh je uruskan mereka. sebab ayah lakukan semua itu dengan ikhlas dan rasa bertanggungjawab.

tanggungjawab ni semua dari Allah. lakukan semua itu dengan ikhlas. nanti senyuman yang puas akan dapat. percayalah.

kenapa aku perlu cari orang lain untuk jadikan contoh?

aku ada seorang ayah yang memang contoh paling hebat. paling bermakna untuk aku jadi ketua. tak perlu perihalkan orang burukkan aku. tak perlu. tak perlu kisah sakit hati kecil aku. bandingkan dengan konsep ayah aku tunjukkan.

Ayah you're my world. heart you ayah.

5 comments: