Monday, February 25, 2013

pengalaman mematangkan

kadang-kadang aku susah untuk terima sesuatu hakikat. kerna tiada langsung sebab munasabab. seenaknya akan aku maki. akan aku sumpah seranah. kerna aku juga punya nafsu amarah. perihal suatu kerja semua penat. dan sebab pengalaman aku hormat. sebab umur aku dua kali hormat. ada tikanya hormat itu hilang. penyesalan aku sekarang tak berguna lagi. 

nasihat serta nasihat dan nasihat dari keluarga tercinta yang akan aku guna pakai. kerna ikut hati aku mati. pengalaman mematangkan seseorang. disebalik segala pengalaman ini akan aku terokai utk hari nanti. 

sekarang aku menaip utk puaskan hati sendiri sebab aku tak ada hak untuk bersuara. tak apa. medium ini mungkin cukup. 

aku hanya perlu ikhlaskan segalanya. dan ingat akan balasan Tuhan yang indah disebalik keikhlasan serta kesabaran kita. insyaAllah. 

*mati - merosakkan sesuatu jiwa *

No comments:

Post a Comment