Friday, May 15, 2015

random people

pagi semalam aku lepak mamak seorang diri yang tak boleh nak fikir tu kenapa entah aku duduk sorang-sorang kat meja panjang yang untuk 12 orang. hahaha. okay bukan perihal meja yang aku nak sembang.

kisah dia, aku duduk merenung masa depan sambil menekuk ais limau datang seorang makcik india duduk semeja. dia tanya lah "can i seat here". aku pun dengan penuh lemah lembut " yes sure can".

and she asked me, what are you doing here? working at putrajaya? maka bermulalah konversasi kami.  dan secara tak langsung dia bagitahu yang dia baru balik dari Hawai. lagi lah tak senang duduk aku dan tanpa segan silu aku soal perihal Hawai. masa tu aku dah tak kisah bahasa inggeris aku tunggang langgang yang penting banyak ilmu yang aku dapat perihal travel ni.

and she advise me " start saving now, go travel. you will learn a lot of things. just go nearby first for example Bangkok, Vietnam, Cambodia, Laos. and when you know the selok belok and then you go US, UK and so on."

serious tak pernah aku expect jumpa random people, becerita minat yang sama. bagi nasihat lagi, tengok gambar-gambar dia kat luar negara. lovely. *smile*

sesungguhnya 14/5/2015 hari yang indah buat aku. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment