Tuesday, December 14, 2010

implicit

gagal.
semua orang takut dengan G.A.G.A.L.
tapi, orang yang paling hebat adalah.
orang yang hadapi gagal!
yang jatuh berkali.
tapi tak serik-serik cuba untuk berjaya.

kalau orang akan pandang hina.
biarkan.
diorang tak rasa.
suka hati lah diorang nak kata apa.
diorang tak kat tempat kita.
biarkan.

mungkin suatu saat.
mereka rasa.
kala itu.
suara mereka tiada.
pandangan mereka buta.
itu karma.
jadi biarkan mereka.

kerana keadaan macam ini.
kita lah yang kena naikkan diri kita.
biarlah orang pandang-pandang.
cakap belakang- belakang.
biarkan.

kalau tak tahan sangat cerita kat aku.
mungkin aku tak dapat buat pape.
tapi aku cuba buat kau senyum dan terus semangat.
sebab aku kenal kau.
aku sayang kau.

setiap kali malas.
setiap kali tak nak g kelas.
ingat umi. ingat abah.
semangat berkobar terus.
percayalah.

senyum lah kawan.
ini semua dugaan.
biarlah dia pahit.
kerana manis dalam gengaman terselit.

hadapi lah ini.
jangan pernah lupa.
tolong jangan lupa.
Allah sentiasa ada.
jatuh mana pun kita.
Allah ada.
ada disaat manusia tak ada.
ingatlah sahabat sejatiku sayang.
:D
khas untuk mu.
sorry kalau ada terasa.
harap kita hadapi saat sukar kita.
dengan senyuman.
p/s: tajuk takde kaitan

No comments:

Post a Comment