Sunday, April 3, 2011

tulang belakang keluarga aku

Bonda,
kau lah tulang belakang kami.
di rumah kau lah guru kami.
di sekolah kau guru mereka.
kau penolong ayahanda.
penolong yang setia.
setia dikala susah. dikala senang.

Bonda,
kau la air sewaktu ayahanda berapi.
kau orang tengah dikala merajuknya kami dengan ayahanda.
kau lah penyeri keluarga kami.
kau lah ketua sewaktu ayahanda ke luar negara.

Bonda,
kuatnya kau. tabahnya kau. garangnya kau.
segalanya demi suami dan anak anak mu yang tercinta.

Bonda,
kau lah tulang belakang aku.
setiap kali aku tersungkur meraung kesakitan
kau tak pernah tinggal aku. tak pernah.
saat aku putus harapan.
tak akan ada kata putus kata mengalah kau ajarkan.
sesekali bertengkar dengan-mu bonda.
kau lembutkan hati memujukku.

Bonda,
kau sungguh mulia.
kau sungguh harmoni.
kau sungguh agung.
kau sungguh manis.

Kau lah Bonda tercinta kami.

HAPPY BIRTHDAY BONDA.
1ST APRIL.
ILOVEYOUSOSOSOMUCH!


Bonda bersama-sama mr foggy. :D

6 comments:

  1. makin mahir bermadah!!hehe
    besday mak long n abah dkt la kn..hihi
    hepy belated besday maklong!!

    ReplyDelete
  2. happy belated birthday mama!! :)

    ReplyDelete
  3. drcaries : fuhhh. bermadah habes. haha.
    tu la. dekat2 kan?
    nanti leh la kte sambut beramai2 tak gtu? haha.
    thanks kak moh. :D

    ReplyDelete
  4. reen : alolololo. <3
    thankieyouuu! :D

    haha

    ReplyDelete
  5. madda: thanks yeahh madda :D


    p/s: rindu aku tak?

    ReplyDelete