Sunday, December 18, 2011

kehidupan kita berbeda.

aku tersentap jugak dengan apa kau taip. walaupun mmg bukan untuk aku. tapi apa kau tulis menampakkan kau bodoh. jadi bertindak guna akal bukan emosi. titik.

meh sini nak ceritakan perbezaan kehidupan kita. tapi pertama sekali aku nak cakap, aku bukan berbangga, aku bukan juga nak berlaggak atau nak agung-agungkan kehidupan aku ini.

kami pelajar perempuan engineering. selama 4 tahun memang tak lari dari lelaki. kelas kami, dalam satu kelas mmg jangan terkejut kalau kau sorang sahaja perempuan. dan utk menyiapkan project-project. assignment itu normal kalau kau seorang sahaja perempuan. kalau lepak kau sorang jugak perempuan. sebab itu kehidupan kami.

tapi bila orang-orang yang tak faham suka salahkan kami kaum hawa. contoh ekeleh, stock keluar dgn lelaki je. come on babe. lu datang duduk sini kasik seminggu lu paham. noktah. wa malas nak ulas panjang. lu tu babe jangan laju sgt nak buat conclusion kalau experiment lu pun tak abis lagi. discussion tak buat lagi. result tak ada lagi. lu gelabah bhai. lu loser bhai. lu silap masuk kandang bhai.

kita bebeda. kau ambik perbankan. kau ambik account. kau ambik ekonomi. kehidupan kau dengan perempuan. kita bebeza. kau nampak macam ketagih lelaki dowhhh. kesian. kau panggil member-member aku bitch? kau judge hidup diorang tapi kau sendiri tak pernah lalui? kau sapa cakap kat orang jangan judge kau. tapi kau hukum orang macam kau tuhan? kau siap cakap dia lapar nak berkasih. kau? ouh. kau kesian.

Y U NO TAKE ENGINEERING COURSE AND GET KNOW OUR LIFE? AND MAKE YOUR VALID CONCLUSION? Y U NO DO THAT?

2 comments:

  1. gelabah gila. haha.

    abaikan je weh. otak sempit memey camtu.

    ReplyDelete
  2. kan. kau kena baca blog dia.
    tp sebab dia dah tukar url.
    terus tak dpt dikesan.
    mungkin juga dah delete. hahaha

    ReplyDelete