Tuesday, November 30, 2010

never say never


ni member aku. nama dia Tam, dia hebat. pandai. tengok lah. dia dpt panjat dan main tali tu.
aku? hermm. da la malas. tak berapa pandai. sedih la. kan?

ni aku. nama aku Elsey. tengok lah keadaan aku. malas. tidur. aku tak pun panjat.
tak buat kerja aku. aku kadang-kadang sedih dengan keadaan aku.
kan? hmmmmm.

ni kawan aku jugak. nama dia Sally. dia selalu bagi semangat suruh aku bangun.
dia pun pandai hebat. tapi tak angkuh. dia tak berlagak. dia tak menjatuhkan orang.
dia selalu ada. bukan macam kawan-kawan yang sesetengah tu.
tahulah hebat. jangan menjatuhkan orang.
jangan buat orang down kann.

pastu aku terus bangkit la. tanpa tengok belakang. ingin mula kan hidup baru. berjaya naik ke atas seperti yang lain. bangkit bangkit!!

dengan usaha. semangat dan bantuan kawan-kawan aku bangun. aku berusaha.
tengoklah. da dua anak tangga aku naik.
aku taknak putus asa. nak usaha lagi.
takkan mengalah.

dengan usaha dan tawakal. aku berjaya juga sampai keatas. walaupun lambat dari kawan-kawan aku. at least aku berjaya. boleh lah aku senyum kan.boleh bawa balik pisang banyak-banyak kat keluarga aku.
boleh la buat kenduri. gagal sekali bukan gagal selamanya.
terima kasih semua yang tolong aku. :D

semua ini cerita rekaan.
untuk diri sendiri terutamanya.
jangan mengalah.
jangan putus asa.
kejayaan pasti dalam gengaman kalau usaha berterusan.
gagal sekali. jatuh teruk.
bukan erti untuk mati!

:))

never say never!!

ELSEY PUN BERJAYA! TAHNIAH!

6 comments:

  1. serupa kau adib??
    aah samaaa gila ngan kau.
    yang naamaa tam tu.. HAHAHAHA

    SIOTTTT!!!

    ReplyDelete
  2. asal lak. ni aku buat khas utk aku laaaa. duhh bella!! jgn terasaaa!!!

    AKAR malam ni. yeah!!

    ReplyDelete