Saturday, September 24, 2011

pilihan

sapa kata senang nak buat pilihan? ha? sukar bagi aku. contoh seperti. makan mee nak kena gunakan sudu atau garfu? apa guna sudu garfu plastik? boleh pilih? apa mungkin sudu besi kotor sebab kongsi dan tak dicuci bersih. tapi sudu garfu plastik senang patah. tak syok makan. itu semua pilihan kita. contoh lagi. mak ajak keluar. ayah ajak keluar. boyfren ajak keluar. girlfren ajak keluar. kau kena buat pilihan yang betul apa tersalah langkah ada yang akan terguris hati tecalar jiwa. merana nak memujuk. letih penat segala.

itulah pilihan. dan sekarang aku buat pilihan untuk tidak kedua-dua tempat. kerana bagi aku pilihan tersebut sukar amat untuk aku buat keputusan. mungkin aku dah menyakitkan dua-dua hati kawan. tapi itu yang terbaik kata hati kecil aku. kerana lagi sakit bila tahu aku buat keputusan pilih yang ni dan yang ni. seperti yang sudu garfu. aku akan pilih makan guna tangan. setel. yang keluar besama mak atau ayah atau bf atau gf. aku akan ambik stay kat rumah layan movie.

pilihan memilih. pilih. pemilihan. semua bergantung kat diri kau. aku hanya harap kau faham. tak mintak lebih. terima kasih.

No comments:

Post a Comment